Samenwerken met Blij Lactosevrij: heel graag!
In augustus 2017 heb ik Blij Lactosevrij opgericht. Blij Lactosevrij heeft de charme van een persoonlijke blog en is zeker niet perfect. Een krasje en deukje hier, een onscherpe foto daar, maar dat mag ook, vind ik. Dat is de charme van een persoonlijke blog, waarbij ik de commerciële inslag afwissel met een persoonlijke touch en een welgemeende knipoog. Dat wordt gewaardeerd door de sterk groeiende groep volgers. Het onderwerp ‘lactose-intolerantie’ is in iemands leven niet leuk en vergt aanpassingsvermogen en incasseringsvermogen. Maar ik benader het positief en omarm het met een glimlach, omdat er zoveel is wat je nog wél kunt eten en drinken en nog wél kunt doen.
Doel met Blij Lactosevrij
Zovéél mogelijk mensen met een lactose intolerantie van informatie voorzien, dat is mijn doel! Interessante weetjes & tips, lekkere lactosevrije recepten, handige boodschappentips, fijne lactosevrije producttips en smakelijke restaurants waar je lactosevrij kunt eten. In Nederland schijnt 1 op de 7 Nederlanders een lactose intolerantie te hebben! En niet iedereen is zich daarvan bewust. Daarom is deze blog een platform met alles over een lactose intolerantie. Het doel is om Blij Lactosevrij in 2018 te laten uitgroeien tot de grootste blog op het gebied van lactose intolerantie in Nederland.
Echt een niche blog
Blij Lactosevrij is bewust een niche blog die 100% is gericht op mensen met een lactose intolerantie of die in hun gezin/relatie ermee te maken hebben. Af en toe wordt er ook over koemelkallergie en glutenallergie geschreven, maar dat is altijd in samenhang met lactose intolerantie. Het voordeel van een niche blog is, is dat mensen deze blog beter onthouden en doorvertellen als zij met een lactose intolerantie te maken hebben. Dat maakt het voor adverteerders meteen interessant. Want, heb je een lactosevrij product, een lactosevrij restaurant, een lactosevrije webshop of lever je producten/diensten die perfect aansluiten op een lactosevrije lifestyle, dan is je doelgroep hier direct te vinden.
Doelgroep
- Ik schrijf voor overwegend vrouwen (90%) die woonachtig zijn in Nederland (75%) en België (15%)
- De meeste lezers zijn tussen de 25 en 55 jaar (80%). Hiervan is de grootste groep tussen de 25 en 45 jaar
- Niche: mensen met een lactose intolerantie en/of die te maken hebben met lactose intolerantie binnen hun gezin of relatie
- Website van Blij Lactosevrij: gemiddelde maandelijkse unieke bezoekers: 3.600 / sessies: 4.300 / pageviews: 6.000 (Bron: Google Analytics)
- Social media bereik van Facebook en Instagram
- Facebook volgers: > 2.800
- Instagram Volgers: > 380
Samenwerken met Blij Lactosevrij
Ik sta absoluut open voor samenwerkingen met producenten, supermarkten, winkeliers, webshops, restauranthouders of overige organisaties die direct of indirect iets te bieden hebben op het gebied van lactose intolerantie. Ik breng vraag en aanbod namelijk graag bij elkaar en werk graag samen met bedrijven en merken die passen bij de inhoud en sfeer van mijn blog.
Bekijk mijn mediakit op Linkpizza
Ik werk samen met diverse organisaties en één daarvan is Linkpizza. Hier vind je altijd een up-to-date mediakit van Blij Lactosevrij. Voor mij als blogger is Linkpizza een handige plek om in contact te komen met adverteerders. En voor jou als adverteerder is dit een unieke plek om in contact te komen met bloggers en influencers (publishers), zoals Blij Lactosevrij. Als adverteerder kun je bijvoorbeeld je campagne direct inboeken bij verschillende publishers, kun je makkelijk onderhandelen over de prijs/voorwaarden en de facturatie gebeurt automatisch. Wie weet zie ik je als adverteerder daar ook?
Heb je digitale persberichten of wil je een aanvraag doen voor een samenwerking, stuur dan je e-mail naar muriel@blijlactosevrij.nl. Voor alle overige vragen kun je ook een e-mail sturen naar muriel@blijlactosevrij.nl. Ik beantwoord mijn e-mail vaak binnen een paar uur.